Budapest, Vizafogó sétány 2.
2017-ben a Hunyadi Mátyás Általános iskolától a Vizafogó Általános Iskola visszanyerte önállóságát.
Bővebben:
Iskolánk eddigi profiljával is egészen különleges szerepet, helyet töltöttünk be kerületünk oktatási palettáján. Elsősorban az idegen nyelv, a számítástechnikai oktatásunk és logopédiai fejlesztésre javasolt tanulóink szakszerű fejlesztésében értünk el kiemelkedő eredményeket, miközben szinte minden más tantárgy területén meghaladják tanulóink az országos tanulmányi átlageredményeket.
Egyes tanulóink az országos versenyeken is az élvonalban szerepelnek. Az utóbbi években kiemelkedő sikereket értek el a gyermekek a magyar, rajz, művészettörténet és más tantárgyak területein, amely jó jelzése annak a megújulásnak és minőségre törekvésnek, amely iskolánk értékpreferenciáival is összhangban van.
Tagiskolánk azonban a megújulásban is megőrizte szép és értékes hagyományait, így megfelelő szilárd alapokra építve egészülhetett ki új pedagógiai és nevelési értékekkel az iskola pedagógiai programja.
Az iskola összevonását követően tehát nem kevesebbé, hanem még értékesebbé vált az iskola programja, oktatási kínálata, a gyermekek és szüleik örömére.
Pedagógusainak új iránti nyitottsága példás. Szinte mindenki sajátjának érzi a szellemi és lelki megújulási törekvést, amely iskolánk ethoszát még humanisztikusabbá teheti, részben a művészeti nevelés személyiségfejlesztési lehetőségeinek kihasználásával.
A törzsiskola 16 éve folytatott nagy sikerű és elismert művészeti képzése alapján, illetve annak gyökereiből táplálkozva ma már a Vizafogó iskolánkban is egyre jelentősebb művészeti képzést folytatnak művésztanáraink, a színjátszás, mozgás, ének-zene és vizuális művészetek területein. Az eddigi tapasztalatok alapján ez a képzés olyan új lehetőségeket nyit meg a gyermekek előtt, amely hosszú távon biztosíthatja az iskola művészeti, kulturális életének kiteljesítését, egy olyan kreatív, eredeti, alkotói gondolkodás elmélyítését, amelyben a személyiség teljes mélységében és terjedelmében fejlődhet.
Ebben a munkánkban, a szülők és a gyermekek is támogatnak minket. Ebben a közös együttgondolkodásban, iskolaépítésben pedig egyre jobb iskola megvalósítására törekszünk. Mert egyetlen iskola sem állíthatja magáról, hogy elkészült, készen van, hogy megalkotta a legjobbat. Az ilyen gondolkodás a fejlődés gátja lenne, mert mindig látnunk kell a még jobbat, amely felé törekednünk kell.
Ebből következően, ahogyan a világon minden más is, az iskola is állandó változásban, fejlődésben van és ennek így kell lennie. Csak így felelhetünk meg a velünk, az iskolával szemben támasztott elvárásoknak. Mert vannak elvárások a szülők, gyermekek és más külső partnereink részéről is, amelynek a mai iskolának minden szempontból meg kell felelnie. Az iskola nem menekülhet el soha elefántcsont tornyokba a valódi világból, ugyanakkor a durva valóságot és kinti világot sem engedheti be a falai közé.
Valami olyan kontraszt társadalmat kell az iskola falain belül kialakítanunk, amelyben a szép, a jó, a becsület, a megértés, a szeretet egyértelmű és vitathatatlan értékek. Amit a gyermekeknek e falak között kell befogadniuk, hogy szép és tartalmas életet élhessenek már most is, hogy ne csupán az életre való felkészülés, hanem az élet örömteljes és szeretetteljes megélésében legyen részük. Ebben pedig nagy segítségünkre vannak a művészetek, amelyek sajátos nyelvükön, eszközeivel az ember legmélyebb rétegeit érintik meg és alakítják.